fredag 12 februari 2010

Vilken dag!

Seg i starten var jag. Orkade inte riktigt vakna utan låg och myste med Fríða i soffan.
Men sen blev det fart

I går var det Cabareé i skolan som Birkir klass höll i. Verkligen en fin tillställning som handlade om Världen. "Jorden runt på 80 min" Sång och föredrag blandat.!



På vägen till skolan såg vi folk vid hållplatserna som sätter upp lappar. Hade tänkt att kolla vad det var på hemvägen, men det glömdes naturligtvis fram till i morse.


Då kollar jag på Västtrafiks hemsida.
På "trafikstörningsfliken" meddelas att buss 763 är helt inställd tills vidare.



Saxat från Västtrafiks hemsida....




Ja! vad gör man. Slänger iväg ett mail till rektorerna. Ringer upp dem också. Men de tycker inte riktigt det är deras sak.
Nähepp?!

Ringer Gbg Spårvägar som trafikerar linjen, ringer Kommunen som inte svarar mailar GP.

En gång körde Heimir till skolan, två gånger körde jag och sen beställde jag till slut en taxi åt Atli. Man får hoppas man får ersättning. Vill inte tänka på hur jobbigt det kan bli efter sportlovet om bussarna fortfarande inte går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar