tisdag 7 september 2010

Veckorna rusar på

Jag hinner inte plåta så mycket. I helgen var det 40årsfest och då blev det en del bilder men kanske inte sådana som hamnar här. Det var i allafall en väldigt rolig fest och på bekvämt avstånd från hemma.
Fríða Ósk ser också till att jag håller mej sysselsatt. Häromdagen hade hon plockat isär vår eltanborste och satt innanmätet på laddning, skalet använde hon som tratt och hällde vatten i.
Dísa och Fríða leker mycket rollekar med dockor. De släpar ut saker i vardagsrummet och jag plockar tillbaks och tjatar på att de skall hjälpa till.
Tjejernas rum är under ommöblering. De stora skåpen skall bort och därför hade jag införskaffat plastbacker till alla "viktiga" saker som skulle sparas. Nu visade det sig att varjed hyllplan tog upp en 45 liters back, inte som jag hade tänkt mej en låda per skåp. Men det är bara att gilla läget och fortsätta att systematiskt rensa.
Vi ska ju byta tak också. Jag bara måste tillbaks till tegelfirman och kolla igen. Att välja taktegel var visst inte så lätt som jag hade föreställt mej.
På torsdag blir det en mardrömsdag med möten, talpedagog och 4 föräldramöten att gå på!!! Jag kommer inte hinna på alla och får skippa rektorernas information i Bamba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar