söndag 10 juli 2011

Rasselkjolar

Tur att det inte är förrän i morgon vi ska flyga hem. Jag har fått vatten i örat som inte vill komma ut. Det gör riktigt ont. Man ska aldrig dyka, om än grunt om man ska flyga nära inpå. Vi ligger runt poolen mest hela dagen och sörplar drinkar.
På kvällen ger vi oss iväg för att shoppa. Vi har lovat att tjejerna att få var sin rasselkjol. Vi blev ju inslängda i en butik i början av veckan och så fort vi närmar oss så fångas vi in på nytt. ”Välkommen tillbaka mina vänner” hojtar butiksägaren på håll. Här har de verkligen reda på vilka som besök en butik tidigare. Inne i butiken är det svårt att få pris på kjolarna. Ska vi inte ha något mer undrar försäljaren och börjar plocka fram diverse sovenirer.




Vi köper tre kjolar men då visar det sig att betalningen skall ske i butiken brevid, den säljer parfymer. Där stängs vi mer eller mindre in i den lilla lokalen. Tackar nej till dricka och mannen trugar att jag ska prova något för mina lätt brända ben. Han tar fram en stor glasflaska med rosa innehåll. Det är kornigt och luktar starkt av parfym. Det smetas på mammas ben och så ska man vänta 10 minuter, hua! Jag frågar vad det är och han säjer att det är bla kamelmjölk. Vi vill inte sitta där i tio minuter så jag försöker verkligen snacka oss ur situationen. Till slut får vi gå, men på vägen ut bestryks jag av ännu en stark doft av parfym, arabisk natt hette den visst. Men jag gillar ju inte parfymer och dofter särskilt väl. Så fort vi kommer tillbaks till hotellet så rusar jag in i duschen. Får skrubba rejält för att bli av med det värsta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar